2 Ekim 2010 Cumartesi

Aknetrent Serüvenim..

Geçen yıl bu zamanlar ,
b vitamini tedavisi sonrasında  yüzüm inanılmaz bir haldeydi..
Gayet net hatırlıyorum, bakkala giderken bile makyaj yapar tonlarca fondoten sürmeden dışarı adım atmazdım.. Şirket doktoruna göre vitamini bıraktıktan sonra "geçer...geçer.." dediği süreç ,1 ay geçmesine rağmen dinmemişti.
Bana nasıl bir fenalık geldiyse , kendimi internette dermatoloji uzmanı ararken buldum.. Malumunuz ssklı olduğumdan hem iyi bir uzman olmalıydı doktorum, hemde ssk hastalara bakan ve fiyat farkını en az alan bir hastane bulmalıydım.
Şansım yaver gitti, Medicana hastanesi hem bize birkaç durak kadar yakındı hem de ssk lı hastalara az bir fiyat farkı ile tedavi imkanı sağlıyordu.

İlk randevumu aldım..
Nasıl heyecanlıyım..Kalbim güp güp..! :)
Doktorun yanında durumu en baştan anlattım.
Ergenlik döneminde sivilce problemim olduğunu,antibiyotik tedavisi gördüğümü, aslında 2 ay öncesine kadar çokta dert edeceğim bir durumda olmadığını , herşeyin b vitamini tedavisine başladığım zaman cereyan ettiğini anlattım. Kısacası eteğimde taş,toprak ne varsa döktüm gitti. :)

Doktorun ilk sorusu ; antibiyotik tedavisine ne kadar süredir devam ettiğimdi ?

Aslında arada aralıklar olsada her doktorun bana yeniden antibiyotik tedavisi uyguladığı inanın soruya cevap verirken farkettim !

Doktorun anında gözleri parladı ve " sizi bu sorundan ömür boyunca kurtaracağım" dedi.

Ben tabiki yine antibiyotik alacağımı sanarken esas konuyu patlattı.

"Artık size antibiyotik tedavisi uygulamayacağım, çünkü zaten almanız gerekenden fazla doz kullanmışsınız ve bu böbreklerinize zarar veren bir süreç, üstelik net bir sonuçta alınmamış maalesef.
Şimdi size yeniden bu tedaviyi uygularsam 8 ay kadar daha yükleme yapmış olacağız.
Oysa sizin ihtiyacınız olan piyasa da daha çok roaccutane olarak duyulan ama muadili olan aknetrent." 
Aniden beynime kan fışkırdığını hissettim. Çünkü artık ilaç kullana kullana hangi ilaçların nasıl etki yarattığını biliyordum. Beni paniklemiş görünce süreci gayet rahat ve kolay bir şekilde anlattı.

"Bu süreci beraber yürüteceğiz, her ay test yaptırıcaksınız, maksimun 8-9 ayda tedavi bitmiş olacak, yan ürünler kullanarak , yan etkileri hafifleteceğiz.İnternette okuduğunuz yan etkiler her bünye de aynı değildir, her bedende farklı tepki alınır,sakın korkmayın siz sadece tedavi olup bundan kurtulacağınızı düşünün " dedi. Kendimi kurtarıcısını bulmuş biri gibi hissettim, bir dermatoloğun aynı anda psikolog görevi yapması insana tarifsiz bir güven veriyor.

Annemin tüm tepkilerine karşı ben ilacı kullanmaya başladım. Annemin tepkisinin nedeni ilacın intihara sürükleyici depresyon göstermesiydi.

İlk günler cildimdeki o iğrenç yağlanma gitmeye başladı, bende mutluluk çanları çalmaya başladığı zamanlardır..
İlk 1-2  sivilcelerimde artış oldu, ama bunlar öyle sivilceler ki kırmızı desen değil, irin desen değil, sadece irili ufaklı şişkinlikler var gibi.. O dönemde bir arkadaşımın "yüzüne ne oldu? " diye sorduğunu net hatırlıyorum ama verdiğim cevabı daha net hatırlıyorum.."Arı soktu..!" 
Bu durumdan inanılmaz eğlendiğimi biliyorum, onlara bakıp , "çıkın çıkın. bu son çıkışlarınız ... geldiğiniz gibi gidiceksiniz.." dediğimi bilirim.
Her ay ilaç bitiminde sabah işe gitmeden poliklinikte kan verip , iş çıkışı testlerimi alıp doktora gidiyordum..
3.ayda yüzümde yeni sivilce çıkmıyordu, yalnız eklem ağrılarım başlamıştı..
Kolestrolüm 120 seviyelerindeydi ve bende sürekli yorgunluk durumu mevcuttu.
Ama dozu indirmedik, her ay sabah 20 mg,akşam 20 mg olmak üzere günde toplam 40 mg ilaç aldım.
4.ayda tenim sivilce bozuntularından kurtulmuş, siyah nokta naletinden arınmış,gözeneklerini küçültmüş, birkaç sivilce izi dışında, rengini düzeltmiş durumdaydı.

Doktorum inanamıyordu,ve itiraf etti. "Genelde 5.ayın sonuna kadar sivilce durumu aktif olur, sizde iyileşme çabuk başladı ama durmak yok yola devam..! " :)

Hergün 50 koruma faktörlü güneş kremimi sürüyordum, hametan pomat dudak kenarlarım için kurtarıcı modundaydı.
Ruj sürmeyi pek sevdiğimden, dudak üstünde hiç problem yaşamadım,ama ağzımı biri çok afedersiniz yırtmış gibiydi.. :):)
Ellerim kuruluktan kasım kasım kasılıyor, açım açım açılıyordu.
Onuda excipial hydro kremle sorun yaşamadan atlattım..
Saçlarımda yağlanma nedir unutmuştum, uçları çalı süpürgesinden beterdi,Onuda saç kremi ve serumlarla hallettim..

Tedaviye 4 Ekim 2009 da başladım.. 8 ay kadar hep 40 mg kullandım..9.ay günde sadece 20 mg aldım. 10. ayda ise günde sadece 10 mg kullanarak tedavimi başarı ile tamamladım..Her doktor kontrolüme mutlak devam ettim,hiç aksatmadım,ertelemedim,8 ay boyunca hep kan testimi yaptırdım.Kolestrolüm en fazla 120de kaldı. Onu da yağlı yiyeceklerden uzak durarak yendim.
Son 2 ayda test yaptırmama gerek kalmadı. Çünkü dozaj düşmüştü ve yükselecek bir değer yoktu.

Bugün 2 Ekim...
İlacı bırakalı nerdeyse 1 ay oldu.. Kontrole gittim..
Doktorum cildimi çok beğendi. Kalan...artık rengi hafiflemiş izler için de "tretin" verdi.
İğne başı kadar sürmem yeterliymiş.
Aslında etrafımda olan kime sorsanız ona bile ihtiyacım yok.
Ama ben dokturumu seviyorum.. Onu söylediklerini dikkate alıyorum..
Bugün aynaya baktığımda gördüğümden memnun olma nedenim o!

Kendimi kötü hissettirmeden , intihar nedir hiç düşündürmeden, ve bu işin bir oyun olduğunu anlatan o!

Evet , bu bir oyun..

Puanları toplarsanız...

Oyunu bitirir..

Ödülü hakedersiniz..

Karar sizin !










46 yorum:

  1. Ben de aknetrente 1 ay önce başladım gündüz 10mg akşam 20mg olarak. İlaca başlamadan önce yüzüm felaket durumdaydı. Şu an 2. ayımdayım ve yüzümü ellediğim zaman ele gelir hiçbir şişkinlik yok. Ama hala kırmızı kırmızı izlerle dolu. İzler böyle kalıcak diye çok korkuyorum. Umarım onlar da bir an önce geçer. Gerçi daha çook var bitimine ama sabırsızım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ben de sivilcelerimden dertliyim, ve iyi bir doktor peşindeyim. Bu kadar güzel yorumlar okuduktan sonra, doktorunuzun ismini paylaşır mısınız? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. bende aknetrent kullandım geçen sene arkadaşımın önerisiyle. yüzüm çok kötüydü sürekli sivilceler çıkıyodu ve bu durumdan çok rahatsız oluyodum. aynalara bakmak istemiyor resim daha çekilmiyodum. ilacı çok araştırdım ve başka kullanan arkadaşlarımda vardı onlarıda görünce ilaca başlamaya karar verdim. ilk 1 ayda etkisini gösterdi. cildim pürüzsüz ve çok parlaktı. cildimin rahatladığını hissettim. 4.ayın sonunda yüzüm tamamen temizlendi ve hiç bir leke kalmadı. ne siyah nokta ne akne lekeleri... hayatımın dönüm noktası oldu diyebilirim kendime karşı özgüvenim geldi. artık çekinmeden ben güzelim diyebiliyorum aynalara bakıyorum resim çekiliyorum :) sonuna kadar önerebileceğim bir ilaç. yan etkisi çok fazla cesaret isteyen bi şey ama unutmayalımki akne ilaçlarının hepsinde bu risk var. bende burun kanaması olmadı. ellerim veya cildim kurumadı. tek yan etkisi dudaklarımın çatlamasaydı o da doktorun verdiği krem etkili olmayınca bende flormar ın dudak nemlendiricisini almıştım o gerçekten dudaklarımı rahatlatmıştı. çünkü dudaklar normal kurumadan çok farklı çok fazla kuruyo :) güzel cildiniz olur inşAllah sizlerinde :) bende sizlerle aknetrent maceramı paylaşmak istedim umarım yardımcı olabilmişimdir :))

    YanıtlaSil
  4. ilacı kullanmaya başladımm..mide bulantısı olmaya basladı bunu nasıl hafifletebilirm? ayrıca saç dökülmesi yapıyor diye duydm bu doğrumu we tedawi bittikten sonra saçlar eski haline döner mi..yanıtlarsanız sewinirim..tesekkürler..

    YanıtlaSil
  5. bende ikinci ayımı bitirmek üzereyim sadece dudak kuruması var ellerim yara oldu ama sürekli krem sürdüğüm için geçti yüzümdeki aknelerde ilk önce iltihap şeklinde oldu ve kurumaya başladı suan bile yüzüm cok pürüzsüz aknelerimin her gün soyulduğunu görüyorum inş 4. ayımda en ii sonucu alırım bende depresyona dayalı tek bişey bile olmadı ins olmazda dudaklarım içinde bepanten kullanıyorum gayet memnunum tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  6. bende 11 gün oldu kullanalı vazla sivilcem yoktu yan etkılerı yızım kurudu dudağım felan bıde eklem ağrısı yapıyor ama olumlu etkılerı ise yağlanma bitti sıvılcelerm bıle azalma gösterdı.

    YanıtlaSil
  7. ilacımın bu gün 2. ayına başlıyorum . Benim vücudumun ilaca alışması biraz zor oldu ilk kullandığım 1 hafta boyunca eklem ağrısı buna bağlı halsizlik ve aşırı uyku yaptı 12-14 saat uyuduğumu söliyeblirim padişah fermanı gibi olan receteyi okuyup lütfen bütün agresif tavrlrnızı bu ilacın üstne atmyın derim çünkü bende hiç bir agresif tavır depresyon gibi yan etkiler olmadı ilk 1 haftayı saymazzsak bugün ilacın tek yan etkisi dudaklarımdaki aşırı kuruma çatlama ve bu sebeple dudaklrımın kanaması birde saç diplerimde derilerim dökülmeye başlamıştı hemen o gün nizoral saç şampuanı aldım o konuda da bir sorunum kalmadı zaten paahalı bişi değil ben yüzüm için yapmdgım peeling gerek doğal yogurduymuş sütüymüş balıymış yağıymış kalmadı baktım ki olmuyor lütfen tıptan bihaber olan insanların laflarına itibar etmyin cildinizi içten temizlenmesi gerekse bunun tek yolu 6 aylık aknetrent tedavisidir sakın roaccutane ayda 45 lira gibi ödeme farkı çıkarıyolar ondan alsam daha mı iyi olur diye paralarınızı eczanelere dökmeyin çünkü muadil ilaçlar bunlar

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar gozenekleride kapatiyor mu bu ilac

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır tabki 6 ay kullandıktan sonra gözenekler için tedaviye başlanılıyor doktorum öyle söyledi

      Sil
  9. Benim tedavi bitti şimdi ne yapmm lazım 5 ay doldu iz için tedavi var mı yada doktor birşey öneryo mu

    YanıtlaSil
  10. ben aralaıklaı kullandım doktorum 1 kutu vermişti acba bişe olur mu doktor olmaz dedi ama

    YanıtlaSil
  11. İlacı kullandıktan sonra sivilce yeniden oldumu

    YanıtlaSil
  12. Kolesterol ve trigliserit miktarını ciddi derecede arttırıyor

    YanıtlaSil
  13. benim yüzümde sivilce ve lekler var bu ilacı kullanıyorum geçer mi *?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekle birbirimize yardımcı olalım bende 1 aydır kullanıyorum https://www.facebook.com/

      Sil
  14. BENİMDE YÜZÜMDE SİVİLCELER COKTU BNDE KULLANDIM AKNETRENTİ 8 AY BOYUNCA VE ŞUAN HAFİF KIZARIKLIKLAR VAR YÜZÜMDE SİVİLCE YOKTUR ARTIK YÜZÜMÜ RAHAT YIKAYABİLİYORUM KURULAYABİLİYORUM OH !

    YanıtlaSil
  15. Ben aknetrent ilacına başlayalı henüz 2 gün oldu bugün dudaklarımda kuruma hissediyorum benim kardeşimde bu ilacı kullandı ben ondan sonra başladım şuan ondan sivilce yok ben yazın kullanmak istemediğimden yeni başladım kardeşimin dudakları çok kötü durumdaydı kanıyordu hatta ben o derece olmaması için ne yapabilirim oda hametan kullanmıştı dudakları için ama yine sonuç kötüydü bu süreç çok zor geçicek ama umarım sonuç iyi olucak buradaki yorumları okuyup rahatlıyorum geçtiğini duyunca.Şu sivilce siyah nokta sorunlarından kurtulmak istiyorum.Yan etkileri okuyunca korktum resmen ama benim çok yakınımdan biri kullanıdığı için biliyorum tedavim 6 ay sürücekmiş doktorum öyle dedi hepimiz bu sorundan kurtuluruz umarım 6 ay sonra tekrar yazıcam hatta arada yine yazarım sürecimi anlatmak istiyorum inşallah hayırlı bir süreç olur benim ve sizler için:D

    YanıtlaSil
  16. Bugün acnetrentle tanışmamızın 4. günü çenemde pütürlükler oluştu. Burnumun kenarları hafih kızardı sol kulağımın içi kaşınıyor ama sıkıntı yok sonuç güzel olcak inanıyorum. İnanmak başarmanın yarısıdır. Herkese geçmiş olsun. Tedavim bitince paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  17. ben daha 15 yaşındayım yaşımın küçük olmasına ragmen başlamak istedim çünkü artık bıktım bu siivilcelerden doktoruma sordum küçük yaşta başlamanın yan etkiler daha mı cok olur diye oda ben 12 yaşındakilere veriyorum yaşla bir alakası yok dedi rahatladım. bugün 6.günüm ve dudaklarım cok az kuruyor hametan verdi ama daha çok fazla kurumadıgından kendimin dudak nemlendiricisini sürüyorum yüzümde banyodan cıktıktan sonra biraz pullanıyor ürederm lipo diye losyon verdi onu cok az sürüyorum pullanma geçiyor inşşaallah hep böyle devam eder tedavim biter ve şunlardan kurutulurummmm

    YanıtlaSil
  18. Bende aknetrent tedavisinde 3. gunumdeyim dudaklarim yavas yavas kurumaya basladi.Ben kuruma icin bepanthol kullaniyorum.İnsalaah hepimiz iyilsiriz

    YanıtlaSil
  19. tayyibin oğlunun hastanesinin reklamını iyi yapmış seni AKıllı beyler ben devlet hastanesine gittim ben sigortalı bile değilim 13 lira karşılığında ilacı labiliyosunuz tedaviye yeni başladım çok memnunum

    YanıtlaSil
  20. Ben kardeşimde kullandı diyen kişiyim.Tedavimin ikinci ayı sorunlarım sırt ağrısı (eğildiğimde doğrulmakta çok zorlanıyordum) yüzümde pullanma ,dudaklarım kuruyor ve sivilceler siyah noktalar doktorum bunların çıkmasının iyi olduğumu söyledi ve ilacın faydasını gördüğümü söyledi.Fakat benim kulağımda ve çevresinde de çıkmaya başladı ve şişiyor sivilcelerimde kabarıyor ne zaman kuruyacak merak içindeyim ama asla vazgeçeyeceğim.Tahlillerim temiz çıkıyor ve 20 mg oldu ilaçlarım.Ben ilacımı 50 tl ye alıyorum nedeninide bilmiyorum 11 tl civarı alanlar nasıl alıyor.Yüzümdeki pullanmaya kullandığım krem geçirdi ilk zamanlar feci bir soyulma vardı oda azaldı.Ben bıktım geçsin artık arkadaşlarım soruyor neden böyle diye anlatmaktan sıkıldım 6. Ayda bitecek inşallah bitsinde.Ama geçicek biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12.günümdeyim dudaklarım kuruyorr ve biraz yanıyor olsun hametanım var onu sürüyorum burunumun oralar kuruyor kaşınıyor olsun kaşımamaya gayret gösteriyorum ve nemlendirici kremimi sürüyorum.Allah'ım başka hastalık çıkarmasın bunlar olsunn onada şükürr 1.ayım bitip hemen doktora gtmek istiyorum içim ne alemde değerlerimi yükseltmiş mi yoksa normal mii inşallah sağsalim bitiririm ve bu sivilcelerden kurutulurumm :)

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Ben de 31 Aralık'ta başladım kullanmaya. 1 hafta ara vermek zorunda kaldım çünkü doktor olmadığı için yazdıramamıştım. 10 Şubat'ta tekrar başlayacağım. Gerçekten bu konu benim her şeyimi yarım bırakıyor bu yüzden kendimi hep yarım ve 0 özgüven hissediyorum. Tüm umudum 6 ay ( ya da her neyse ) sonrası. Bu problemi yaşamayan insanların bu psikolojiyi anlayabileceğini de düşünmüyorum, bu yüzden de bu konu hakkında konuşmayı sevmiyorum çünkü biliyorum ki karşımdaki benim hissettiklerimi ve psikolojimi anlayamayacak.. Evet arkadaşlar bu yüzden ben bu yolda yapayalnızım.. Belki benim gibi düşünen biri vardır bu yazıyı okuyan ve belki benimle konuşmak isteyen.. cemre3565@hotmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Belki birbirimize destek oluruz, neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  23. Öncelikle hepinize geçmiş olsun. Bende Aknetrent kullanıcısıyım. Size biraz faydam olsun isterim. Yani kiminize umut. Ama benim kesin net düşüncem bu ilaç herkes de aynı etkiyi yapmıyor.. Bir çok tanıdık kullanan biliyorum. Onlarla benimki çok farklı..Neyse İlaca başlamadan önce deri altından hissettigim bir kaç sivilce vardı. İlaca başladıktan sonra biraz kendini göstermeye başladı. Yaklaşık 10 gün sonra hepsi geri çekildi ve 1 hafta sonra tekrar aynı sivilceler çıktı ve kustu. Bu süreçte dudaklarım zaman zaman kurudu ama aşırı değil. Yüzüm sadece bi kere kurudu bir kaç gün içinde soyuldu ve bu sayede biraz lekelerden de kurtulmuş oldum. Benim tek şikayetim bel agrıları.. Bu arada günde toplam 4 tane olmak üzere 80mg kullanıyorum. Dün başka bir hastanede kan tahlilimi yaptırdım. Sonuçları henüz almadım ama doktor kızdı. Sana bu kadar ağır dozda ilacı nasıl veriyorlar biz bu ilacı kiloya göre veriyoruz falan filan. Neyse İlacı kullanmaya başlayalı 1 ay 8 gün oldu. Yüzümde suan hiç sivilce yok. Dudaklarım ve yüzümde kuruluk da yok. Bana kendi doktorum yüzümü sadece sabah yıkamamı söyledi. Akşamları topicremle temizlememi istedi. Gündüz uyandığımda yüzümü yıkıyorum sonrasında nemlendirici sürüp ardından güneş kremi sürüyorum akşama kadar öylece kalıyor. Dudaklarım için BLİSTEX kavonoz kutu naneli olanı kullanıyorum. Günde en az 20 kere sürüyorum. Hem parlaklığı güzel hem koruması güzel kesinlikle öneririm başka birşey kullanmama gerek kalmıyor. Yüz yıkama jeli kullanmıyorum yüzümü dalinle yıkıyorum. Pazartesi kendi doktoruma gidicem hadi bakalım.. :)

    YanıtlaSil
  24. İlaci yeni kullanmaya basladim 7.gunumdeyim yuzumde ve sirtimda kasintilar oluyor.dudaklarim kurudu ve yuzumde kucuk kizarikliklar seklinde bissuru sivilce cikti bu durum ne zaman duzelir ?

    YanıtlaSil
  25. Sırtında oluyorsa sevinmelisin,genelini sırtından döküceksindir büyük ihtimal. yüzündekilerin bazıları bu 10 gün içersinde kusucaktır. Ama sakın ugrasmamalısın bu tedavıde ki sivilceler ormal sivilcelere benzemez en küçüğü bile kanamaya müsait dikkali ol :) Çok sivilce kusmasın istiyosanda bol bol su iç :)

    YanıtlaSil
  26. Benki su saatte uyanmis dunyadan bir haber insanim. Gunun 24 saati uyumaya musait olmus insan. Sevgilim ilgisizlikten beni terketmezse iyidir. Ah aknetrent ah..

    YanıtlaSil
  27. ben 23 günümdeyim günlük 30 mg alıyorum dudaklarım aşırı derecede kurumadı yüzümde öyle sivilcelerim biraz arttı ama çok kötü görünmüyorlar. burnum kanamıştı bi keresinde ama fazla değil bunu kafama takmıyorum burnumun içi kuruduğu için çatlıyo o yüzden kanıyomuş. belim ağrıyor düzelmeye calısırken baya acı çkyrum ama normal oldugu söylendi ,baş dönmesi oldu bugün hatta kendimi tutamayıp yere düştüm alnımı duvara çarptım çok takmıyorum aslında çünkü hapı kullanmadan öncede hep başım dönerdi ve bi yerlere tutanarak düşmemi engellerdim ama bugün hem gribim halsizim ve tutunamadım o yüzden düştüm zaten. ben bu hapı kullanırken neyi öğrendim hep pozitif olucagımızı kötü düşünmycez kötü düşünürsek hep başımıza gelir normal bi hap olarak görücez ve bu canı veren de alan da Allahtır bi dandik hap değill !! kaderinde varsa bu hapı kullanmadan bile oranda buranda bişeyler çıkar başına gelmeyen şeyler gelebilir ( tabi Allah korusunda ) her neyse 19 şubatta doktor kontrolüm var o zaman söylerim bunları o da beni yönlendirceğine eminimm inşallah hepimiz içinde iyi bir serüven oluurr :))

    YanıtlaSil
  28. 3.ayıma gireceğim sivilcelerimde azalma var fakat tamamen bitmiş değil bendeki dudak kuruması pek olmadı oriflame nemlendiricileri çok işe yarıyor denemenizi tavsiye ederim son 4 ay kaldı merak içerisindeyim.

    YanıtlaSil
  29. bugüb 30.gündeyim yani tam bir ayyy doktora gittim fazla yan etkim olmadıgı için vede degerlerim normal çıktıgı için 40 mg yükseltti eskiden 30 mg alıyordum. İnşallah fazla yan etkisini görmemmm korkuyorumm.

    YanıtlaSil
  30. aknetrent kullanıyorum saçlarım dalgalı zaten ve çok kurudu tel tel duruyor ne yapmam lazım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. 3. aya geçmeme 5 gün kaldı.. sivilcelerimle birlikte lekeleriminde çoğu geçti.. ama dudaklarım çok kötü duruyo. bunn için en iyi krem nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blistex kavonoz kutu naneli

      Sil
  32. 46.günümdeyim sivilcelerim arttı ve çıkan sivilceler çok acıyorr vede ben kabuklanınca yüzüüyorum alışkanlık edinmişim herhalde çıkanları hemen yüzüyorum :( bi sakıncası olur mu yüzmenin ? neyse ki 3.ayda yavaş yavaş geçirmeye başladığını söylediler 2 haftam var 3.aya gecmeme inşallah biran önce geçerde acıyan sivilcelerden kurtulurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuzunle hic bi sekilde ugrasmamalisin.. cunku bu ilac kullaniyoken derin daha fazla hassaslasiyor. Hemen iz leke kalma olasiligi yuksek

      Sil
    2. cok tesekkür ederimm ama diyorum ya iyice alışkanlık haline getirmişim patlatmadan kabuklarını soymadan yapamıyorum sıkmadıgım zamanlarda yüzümde bi rahatsızlık oluyoor. istemsizz oluyor hangi ara yüzüyorumm anlamıyoruumm :(((

      Sil
    3. Bnde oyleydim ama doktora soz verdigim icin dokunmadim. Bence ugrasnca daha kötü duruyo. Kizariyor morariyor deri kalkiyor kan topluyor cevresi bile sisiyo.birak akisina 3 cu aynda sivilce kalmaz zaten :)

      Sil
  33. ayy aynen öyle olduu ya suratım bu pazartesi 3.ayıma başlıyorum zaten :))

    YanıtlaSil
  34. arkadaşlar bakın ben 17 yaşındayım bugün tam 37 günüm hapı ilk başlarken herkes gibi bende korktum ama iyi başlamışım yan etkileri boşverin kafaya takmayın burnunuzmu kanıyor kanasın dudağınızmı kuruyor kurusun cildinizmi pullanıyo pullansın burda yazan yan etkileride kafaya takmayın bu saydğım yan etkilerin hepsi bende oldu ama umrumda değil ben sonuca bakacam cildim şuan çok iyi ya aktif 2 tane sivilce var burnunum etrafı full siyah noktaydı yağlı yağlıydı şimdi ise 1 tane siyah nokta yok sadece sabırlı olun milletin ne dediğini siktir edin hapa kesinlikle başlayın tabi doktor kontrolünde

    YanıtlaSil
  35. ben 3 ayıma girdim 1 hafta bile geçti hatta enfeksyon kaptırmışım doktor bir hafta azitro 500 mg , benzamiycin ve fucidin verdi onları kullandım aknetrent i kullanmadım bir hafta yani sonra verdiklerini 1 hafta kullandım aknetrente devam ediyorum şuan iltihapım geçti 2-3 tane iltihaplı sivilce var şuan ama yüzüm kırmızı cok sinirlerim bozuluyo aknetrentle 3.ayımın sonlarına doğru geçer mi sizce ? yani aknetrent kesin geçirir mi ben bu kadar kırmızılıgı nasıl geçirecek cok merak ediyorummm

    YanıtlaSil
  36. ya ben birinci haftama girdim sivilce artisi olmadi,kuruluk basladi. yalniz olan sivilceler cok iltihaplandi ellemeden iltihap akiyor ya cok sinir bozucu :( ayrica yanagimdaki bir sivilce ilk önce sisti iltihaplandi sonra iltihsp akti,simdide kabuk bagladi bu normalmi? yani gecermi lütfen yardimci olun endiseleniyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde sivilcelerim iltihaplanmıştı ve iltihap akıyodu bendede şişen sivilcerimde oldu yüzüm şişmişti baya doktora gitti enfeksyon kaptırmışsın kanına karışmış dedi iişte prednol 16mg azitro 500mg benzamycin le fucidin verdi 2 hafta kullandımm bunları ama aknetrent kullanmadım 2 haftada iltihaplı sivilceler bitti şimdi kızarıklıklar var bende bekliyorum işte ama ben 3.ayımdayım

      Sil
    2. anladim insallah bende enffeksiyon kapmamisimdir :( hala gecmedi cunku 1.ayımda kan vermeye gidince doktora gorunurum artık. tesekkur ederim

      Sil
    3. ne demek rica ederim inşallah kaptırmamışsındır ben cok sıkıntı cektim sivilcelerden dolayı hele 2.ayımda cok kötüydü ya haftaya 4.ayıma başlıyorum ve gözle görülür düzelme var şuan dert etme yani geçiyo eninde sonunda 3 ay sabretmen gerekiyo sadecee :)

      Sil